livstegn

• 28.07.2017, 16:12

Hei!

Det har nå gått over to uker siden jeg sist besøkte bloggen, og i løpet desse to ukene har har jeg bare vert hjemme en dag. Sist jeg blogget var det en dag til jeg og familien skulle ta flyet til Sardinia, og jeg satt hjemme og gledet meg helt sykt. Sardinia levde virkelig opp til forventningene. Ja, det var vel egentlig bedre enn forventet til og med!!

Vi bodde på vakre, lukseriøse Baia grande resort, som ligger like ved østkysten av Sardinia. Vi hadde leiebil, noe som egentlig var helt nøvendig for våres del. På den måten fikk vi komme oss litt rundt i området, besøke vakre strender, og vi fikk også tatt oss en båt utflukt til en nydelig øy, kalt La Maddalena. Meste parten av dagene ble nok tilbragt på strender rundt omkring på øya. Av alle strender vi besøkte vil jeg nok si at La Cinta, og Lu Impostu ble mine absolutte favoritter. Sanden var kritthvit, og vannet helt krystallblått, akkurat slik man ser på bilder. Ellers ble en del tid tilbragt i området med hotellet. Her hadde vi både basseng, strand, spa, treningsrom, og egentlig alt en kan ønske seg. Særlig mye tid brukte vi her på kveldene. Det var show hver kveld, etterfulgt av koselig livemusikk og drinker i baren. Noen kvelder brukte vi også i byene San Teodoro, og Olbia. Her var det mye liv, med marked og mennesker over alt. Og jeg må bare si det; Den italienske maten var virkelig den beste jeg noen gang har smakt, helt serriøst. -Og isen da dere! De hadde kuleis i alle smaker dere kan tenke dere; nutella, kinder bueno, oreo, krem, nøtter, kaffé, ja you name it. Etter min mening var 7 dager alt for lite på en så nydelig plass som dette. Men dessverre måtte vi hjem igjen, for å følge lillebror videre på Dana cup.

Nå befinner vi oss i et feriehus i Løkken. Jeg skal si dere at det var veldig nedtur å komme hit etter en fantastisk uke i sydlige strøk. I tillegg er huset vi nå bor i helt katastrofe. Det lukter helt grusomt, vokser ugress ut av veggene (INNE!!), og det strør rundt seg av tusseluser over alt. Heldigvis forlater vi løkken i morgen, og jeg og mamma tar turen videre til København. Der skal vi møte bestevenninna mi, Pernille, og moren hennes. Jeg gleder meg såsåså mye til å se henne igjen, og at vi skal møtes i københavn er jo bare helt perfeekt!! Det blir nok svidd av noen tusenlapper i løpet av de neste dagene, kjenner jeg oss rett, haha. Men vi skal få det såså kjekt, og det blir en super avslutning på en fantastisk ferie. Greatful♥

..Det er noe fint med løkken da. Se denne solnedgangen vi fikk med oss i går!!! Helt nydelig♥

Jeg villle bare stikke innom og gi et livstegn fra meg etter alle desse ukene. Det vil nok bli bedre oppdatering fremover nå, etter å ha hatt en god pause og bare levd i nuet for en stund. Ønsker dere alle en super ferie videre!

Jeg fortjener ikke lykke

• 08.07.2017, 11:34

Nå sitter jeg her, en lørdags morgen, med musikk på Spotify og stirrer inn i pc-skjermen. Blikket mitt er kanskje like tomt som dette innlegget var før jeg tok til å skrive. Jeg vet ikke hva det er som går av meg. De siste dagene, og ukene for den del, har egentlig vert ganske bra, og jeg har følt meg lykkelig. I all fall tror jeg at jeg har følt meg lykkelig. Eller lurer jeg bare meg selv ved å tro jeg er lykkelig? Dagene denne lykken har vert hos meg, har jeg likevel innerst inne kjent noe annet. Det er en slags klump som sitter og presser langt inne i brystet og magen. Det er som om den inneholder en slags energi som av all sin kraft prøver å nå til overflaten og fjerne lykken jeg utstråler. Likevel er ikke denne energien sterk nok til at den når helt frem, og jeg klarer så vidt å stå i mot den. Jeg undres fremdeles over hva som befinner seg i denne klumpen som ligger i magen min. Kan jeg ikke, for en gangs skyld, bare få gleden av å være lykkelig, uten noe som hindrer meg?

Jeg sitter nå i sofaen, og er lykkelig. Jeg er lykkelig over å ha fantastiske venninner og familie, at det er ferie, og at jeg reiser til syden om bare fire dager. Samtidig som jeg sitter her med denne lykken, føler jeg meg på nippen til å gråte. Denne klumpen i magen utstråler en frykt. Jeg får stadig kommentarer om hvor tøff og sterk jeg er, og ja kanskje jeg er, men denne følelsen og klumpen jeg går rundt med får meg til å føle meg motsatt. Jeg føler meg svak og ødelagt. Men dette kan ikke noen der ute se på meg, nettopp fordi denne energien ikke når helt ut til kroppens overflate. Den sirkulerer rundt i kroppen min, akkurat slik blodet og okysygenet gjør. Jeg føler denne energien er blitt en del av det normale kretsløpet. Akkurat som blodsirkulasjonen varierer sin styrke, føler jeg også det med denne energien. Noen ganger kan jeg føle energien sterkere, akkurat slik man kjenner blodstrømmen sterkere i det hjertet pumper blodet ut. Andre ganger kan jeg nesten glemme at denne klumpen i det hele tatt er der.

Etter å ha undret i ukevis hva denne klumpen kan være, som i all sin kraft prøver å fjerne lykken min, tror jeg jeg har kommet frem til et svar. Jeg tror denne klumpen definerer fortiden min. Jeg tror den inneholder all negativ energi jeg har opplevd. På det verste hadde denne klumpen tatt over hele meg, og all energien i den nådde helt ut. Etter ting ble bedre, har klumpen også blitt mindre og mindre, og jeg blitt gladere og gladere. Men fremdeles er klumpen i meg, og holder meg litt tilbake. Det er den som holder meg tilbake fra å bli det menneske jeg ønsker å være. Jeg tror problemet er at jeg ikke lar meg være lykkelig. Jeg går konstant med en frykt for hva som skal skje meg neste gang. Noe fælt må jo skje, for jeg er ikke ment til å oppleve lykke? Jeg tørr ikke å være lykkelig, fordi jeg er redd for at denne lykken skal bli tatt fra meg.

Det siste året har jeg blitt fratatt så mye. Jeg har mistet turer, opplevelser, kontakt med venner, lykken min, og så og si livet jeg tidligere hadde. Tro det eller ei, har denne opplevelsen gjort meg mye sterkere. Jeg har blitt tryggere på den jeg er og funnet min plass. Det jeg har vert gjennom har vert traumatisk, og jeg klarer ikke helt å legge ting bak meg. Jeg føler jeg ikke fortjener lykke, og venter konstant på at lykken skal bli tatt fra meg igjen. Om lykken min skulle bli tatt fra meg igjen, hadde jeg nok gått enda lenger ned enn det jeg er, så da er det vel kanskje bedre og bare leve med denne klumpen som befinner seg i meg nå? Da er det ikke mulig at noe blir tatt fra meg i all fall. Men om jeg ikke skal tillate meg å være lykkelig igjen, vil sykdommen min vinne, og jeg vil aldri bli menneske jeg ønsker å være. Kanskje det vil ta tid, og kanskje jeg også vil bli fratatt lykken min noen ganger, men om jeg ikke prøver å gi slipp på denne klumpen, vil jeg heller aldri komme meg helt ut av den vonde sirkelen jeg nå beveger meg inne i. Men ikke faen om jeg skal gi opp. Jeg skal jobbe for at klumpen inne i meg skal forsvinne helt og tilslutt bare bli et arr fra fortiden. Jeg skal bli verdens lykkeligeste menneske.

Polen innkjøp | Video

• 07.07.2017, 14:12

Hva synst dere?

finally we met

• 06.07.2017, 12:56

Hei dere! Hvordan går det?

For min del går dagene veldig opp og ned, men nå de siste dagene har jeg følt meg overraskende lykkelig. Dessverre er jeg ikke veldig flink til å oppdatere dere, men jeg elsker blogging, så jeg skal prøve mitt beste på å bli bedre nå. I går satt jeg meg faktisk på kystbussen alene til Bergen, for å møte kjære Nora ♥ Jeg og Nora ble så og si kjent med hverandre for over 2 år siden gjennom blogg og youtube, men av ulike årsaker har vi ikke fått møttes før nå, 2 år senere!? Det var en utrulig god følelse å endelig få møte henne! Altså været i Bergen i går var helt perfekt, så vi utnyttet sjansen til å rusle litt rundt i sentrum, se i butikker og spise is. Dagen avsluttet vi på VG-lista, før jeg dessverre måtte ta bussen hjem igjen. Jeg kjenner jeg virkelig savner henne allerede, og gleder meg veldig til neste gang! Om dere ikke allerede har sjekket ut kanalen hennes, anbefaler jeg dere virkelig til å gjøre det HER. Hun er virkelig super flink i det hun gjør, og er en heerlig person♥

Processed with VSCO with f2 preset

Senere i dag skal jeg også endelig treffe bestevenninna mi, Pernille, igjen etter en veldig god stund. Så det ser jeg veldig frem til!! Ellers vil jeg bare ønske dere alle en super dag videre!

Turen til Gdansk

• 01.07.2017, 13:55

Hei!

For to dager siden kom jeg hjem etter 3 fantastiske dager i Gdansk, sammen med gode venninner♥ Dette er første utlandsreise jeg har hatt uten at mamma eller pappa er med. På en måte var det litt deilig, fordi jeg følte meg litt voksen og ansvarlig med en gang! Men det skal sies at jeg var veldig nefvøs på forhånd, av to grunner. 1. Jeg er egentlig litt redd fir å fly, og hadde aldri før gjort det uten familien, 2. Jeg var redd for å få angst da jeg var bortreist. -Men med gode venninner som reise følge gikk både punkt 1 og punkt 2 helt fint, og turen ble rett og slett fantastisk!

Flyturen til Gdansk gikk problemfritt, og vi kom oss trygt frem til Hotellet vi skulle bo på. Jeg ble faktisk positivt overrasket over hotellet. For det første var det veeldig billig, for det andre var stilen utrolig kul, og frokosten var veldig god! Hva mer kan vi be om?

Første dag gikk for det meste i å bli kjent med byen. Vi gikk litt rundt i gamlebyen, spiste litt lunsj og fant noen senter der vi fikk shoppet litt. Kvelden avsluttet vi på en resturant som heter Buddha, og der spiste jeg noe av det beste jeg noen gang har spist! Maten der var såå god, og servitørene veldig hyggelige. Så om dere tenker dere til Gdansk, er denne resturanten virkelig til å anbefale!

Neste dag startet vi med en god hotellfrokost, før vi tok tog til Galeria Baltycka, som er et stort shoppingsenter med alt av butikker du kan tenke deg. Så denne dagen fikk jeg svidd av et par tusenlapper for å si det sånn, særlig på Sephora. -Men det skal sies at jeg er veldig fornøyd med hver eneste ting jeg har kjøpt meg, så de pengen var virkelig verdt det! På kvelden gikk vi skrubbsultne langs kaien for å finne oss et sted å spise. Jeg skal si dere at vi alle var veldig happy da vi fant en resturant, og maten endelig ble servert.
Processed with VSCO with hb1 preset

Planen var egentlig bare å bruke siste dag til avslapping, spa og velvære, men det ble verken avslapping eller spa på menyen likevel. Vi fant ut de solgte Too Faced like i nærheten, så dermed tok vi nok en gang toget til et nytt senter bare for det. Det gikk fort noen timer, og jeg fikk nok sikkert svidd av tusen kroner ekstra denne dagen også, heh. I sekstiden reiste vi tilbake til hotellet der vi fikk slappet av for en stund, før vi for siste gang tok turen til by'n. Denne gangen ver det middag og drinker som stod på menyen. Vi var ute til langt på kveld, og nøt siste dag av turen vår.

Tidlig torsdagsmorgen var det tid for hjemreise, og det var virkelig flaks for min del. Denne dagen våknet jeg med ekstreme ryggsmerter og følte meg egentlig bare dårlig. Da jeg ko hjem fikk jeg tatt turen til legen, der jeg fikk beskjed om at jeg hadde skadet ribbeina etter mye hosting, og at jeg hadde fått en bakteriell lungebetennelse. Så nå skal jeg prøve så godt jeg kan å ta det med ro før jeg reiser til syden med familien om litt over en uke. Jeg sitter hvertfall igjen med mange gode minner fra turen til Gdansk jeg kan se tilbake på♥

Om meg

kristinee

Hei! Mitt navn er Kristine Lunde Flotve. Jeg er en 18 år gammel jente om kommer fra en øy utenfor Bergen. På bloggen min kan dere lese om hverdagen min, mote og skjønnhet. Håper dere vil følge meg videre!