Brå start

• 21.04.2017, 18:17

Hei!

Da var det endelig helg!! Tross at vi bare har gått fire dager på skolen etter påske, føles det som en evighet. Vi fikk en skikkelig brå start med prøve første time tirsdag, etterfulgt med mattetentamen i dag. Som dere sikkert skjønner er det veldig travelt på skolefronten nå fortiden, og sikten fremover ser ikke veldig mye bedre ut. Heldigvis er det ikke veldig lenge til sommerferie og friiii!! Jeg mener jeg telte meg frem til ca 37 skoledager igjen, så jeg må bare holde ut.

Selv om jeg må bruke helgen på å forberede meg til prøvemunntlig i Psykologi, var det veldig deilig å ta helg nå. Det er noe med den fredagsfølelsen man får etter å fullført en tung skoleuke. Resten av fredagen min skal brukes til en god treningsøkt, etterfulgt med taco og kos sammen med familien i kveld. Jeg skal rett og slett bruke dagen til å lade opp og samle nye krefter til å gi en ny innsats i morgen.

Ønsker dere alle en super helg ♥

red top & denim skirt

• 14.04.2017, 18:58

Topp- h&m // Skjørt- h&m // Sko- superga // Veske- h&m

Hva synst dere om antrekket?

hjemme bra, borte best?

• 13.04.2017, 13:56

Heihei!

I går var siste natten jeg fikk våkne i hotellsenga og spise en fantastisk hotellfrokost. Mamma og jeg har hatt noen flotte dager i stavanger, og kost oss mye med god mat, shopping, og ikke minst godt humør. Etter gårsdagens frokost tok vi turen ned i sentrum en siste gang og sullet litt rundt, før vi kjente på både kroppen og lommeboka at vi burde gi oss med å shoppe. Dermed startet turen hjemover.

Jeg kjente da jeg satt meg inn i bilen at det vokste seg frem en stor klump i magen. Deretter kom mange negative tanker svevende inn i hodet mitt. Det var med andre ord en følelse på at jeg ikke ønsket å dra hjem igjen. Jeg kjenner det byr meg i mot å bo akkurat der jeg bor nå, rett og slett fordi jeg har for mange dårlige minner her i fra. Jeg ønsker å reise og oppleve mer, og komme meg bort fra denne lille øya, iallfall for noen år. Derfor ser jeg veldig frem til et friår, der jeg planlegger å jobbe, tjene penger, og reise. Jeg ønsker en følelse av at "borte er bra, og hjemme er best", men per dags dato er det egentlig motsatt. Selvsagt finner jeg på kjekke ting her hjemme også, men jeg tror likevel jeg ville hatt veldig godt av å kommet meg bort fra min lille hjemby i fremtiden.

savner hotellivet allerede </3

Påsketida synst jeg egentlig er ekstra trist; butikkene er stengt, og det er lite å gjøre på. Pappa og lillebror er reist vekk, så jeg og mamma får enda flere "mor-datter-dager". Vi har blant annet planer om å gå på fjelltur, trene, lage oss god mat, se film og kose oss med påskeegg. Så jeg får gjøre mitt beste og prøve å nyte påsken så godt jeg kan her hjemme.

Ønsker dere alle en super påske!

dag to i stavanger

• 11.04.2017, 20:10

Heihei!

Så langt har det har vert to fine dager i stavanger, tross at været ikke har vert helt supert. Både dagen i dag og gårsdagen ble brukt til shopping og café kos, som var utrolig koselig det! Men når man går rundt hele dagen lang (i dårlige sko) og trakker blir man etterhvert skikkelig sliten. Det meste av dagen brukte vi på kjøpesenteret "Kvadratet", og dum som jeg er fikk jeg med mag mamma ned i byen etterpå selv om jeg merket på kroppen jeg var nokså sliten. Dette førte til enda mer trakking, og vi ble enda mer slitne. Så tilslutt tok vi endelig tok til fornuft og gikk tilbake til hotellet. Denne turen må nok være den lengste noen gang. Iallfall føltes det slik. Da vi ankom hotellet var det første vi gjorde å slenge av oss vonde sko, og legge oss i hotellsenga, og her har vi lugget siden da. Nå tenker jeg og psyke meg opp og gjøre litt matte, før vi avslutter kvelden med god mat på en eller annen resturant.

♥♥♥♥♥♥

hello stavanger!

• 10.04.2017, 20:35

God kveld, kjære dere♥

I morges satt jeg og mamma oss i bilen, pakket og klar for å tilbringe to dager på hotell i Stavanger. I og med det er ferie, pappa og lillebror skal på håndballcup i Danmark, og det er lenge siden vi sist har hatt en "mor-datter-tur", utnyttet vi da sjansen til å reise nå. Som dere vet feiret jeg bursdag på lørdag, og fikk da mange fine gaver, inkludert champagne. Vi fant ut at det ville være gøy å feire litt på hotellet, så champagnen ble da med i kofferten.

fornøyde med både champagnen og hotellet

Etter innsjekking på hotellet gikk vi ned til sentrum for å shoppe. Dum som jeg er valgte jeg å gå ut med skjørt og bomberjakke. Jeg så sola jeg, og tenkte ikke tanken på at det faktisk var kaldt ute og at det var fare for regn. -Og jammen var det kaldt, og etter en stund høljet regnet ned. Jeg skal si dere at jeg tilslutt var både våt og kald. Jaja, regnet forsvant nå etterhvert, og koste oss gjorde vi uansett.

Jeg fikk shoppet meg en​ del nye ting, som jeg ønsker å vise dere senere. Zara er jo for ikke så veldig lenge siden kommet til Stavanger, og de fleste av innkjøpa mine var herfra. Etter timevis med shopping tok vi oss en lunsjpause på "Steam", der vi fikk servert kaffe og et utrolig godt rundtykke med brie-ost og salami. Noe av det beste jeg har spist!

Nå ligger jeg og mamma slengt i sengen på hotellet, med hvert vårt glass champagne. Dagen skal snart avsluttes med et lite besøk på egon for å spise litt god middag, før resten av kvelden skal tilbringes på hotellet, med god tv-underholdning og kanskje litt godis og brus.

Ønsker dere en super mandags kveld!

advarsel eller et skrik om oppmerksomhet?

• 09.04.2017, 16:45

Jeg deler veldig mye på denne bloggen. Jeg deler såpass mye at hver og en som leser bloggen min, vet nesten alt om hva jeg tenker, føler og har det med meg selv, til en hver tid. Særlig mye deler jeg kanskje om sykdommen jeg har gjennomgått, anoreksi. Hver gang en setning som inneholder ordet "anoreksi" blir skrevet ned kjenner jeg ubehag i magen. Likevel velger jeg å gjøre det. Men "hvorfor?" kan kanskje dere tenke. Er det bare på grunn av at jeg ønsker oppmerksomhet? For gjennom denne sykdomsperioden jeg har gjennomgått har jeg fått oppmerksomhet, det er ikke å legge skjul på. Men jeg skal love dere at jeg uten å nøle hadde valgt bort denne oppmerksomheten, om jeg fikk valget om å gå til bake i tid, og heller unngå og havne i en slik situasjon. Ikke misforstå meg for jeg setter virkelig stor pris på at så mange flotte mennesker har brydd seg om meg, kommet med støttende ord og stilt opp for meg. Uten denne oppmerksomheten jeg fikk oppi dette, hadde jeg ikke klart meg like bra. Det ga meg mot og styrke til å kjempe hver eneste dag. -Så ja, jeg likte oppmerksomheten jeg fikk der og da. Men grunnen til det er at det var med på å få meg ut av sykdommen.

bildet er av meg fra juni 2016.

Jeg begynner nå å nærme meg "frisk". Jeg har gått over 10 kg opp i vekt, angsten er mindre merkbar, jeg har det bedre med meg selv, og begynner å bli fornøyd med egen kropp. Jeg blir dårlig av å ta opp tema som hører fortiden til, og aller helst, for min egen del, kunne jeg tenkt meg å fortrengt hver og en av de forferdelige minnene som hører fortiden til. Men likevel velger jeg å ikke gjøre det. Men hver gang jeg skriver et innlegg som omhandler dette tema, får jeg en klump i magen. Denne klumpen henger ikke bare sammen med at jeg synst det er ubehagelig å snakke om, men jeg er også redd hva andre tenker om meg. Jeg prøver så godt jeg kan å la være, og ikke bry meg om hva andre vil tenke om meg, men så lett er det ikke. Jeg er redd for at folk skal tro jeg skriver om slike ting for å få oppmerksomhet og sympati, slik jeg fikk da jeg gikk gjennom dette. Men, jeg skal si dere, at jeg ikke et eneste sekund har tenkt den tanken når jeg skriver om sykdommen.

Grunnen til at jeg er så open er at jeg vil opplyse. Jeg personlig mener denne sykdommen er satt altfor lite frem i lyset. Jeg tror de fleste av oss faktisk ikke er klar over hva en slik sykdom innebærer, og hva den faktisk gjør med oss. Mange, også jeg, tenker nok at de uansett ikke vil havne i en slik situasjon, men slik kroppspresset og kravene i dag er kan man fort bli dratt en slik retning. Jeg var en flink elev, skulle gjøre alt bra. Jeg ønsket å ha "drømmekroppen", med lite fett, magemuskler og rumpe. Dermed begynte jeg å trene. Mye. Trening kombinert med skole ble rett og slett for mye for min del, i og med jeg skulle prestere like bra på alle områder. Jeg begynte å gå ned i vekt, og mistet plutselig kontroll. Jeg var ikke redd for å få anoreksi heller, rett og slett fordi jeg ikke visste hva det innebar. Jeg tror nok at selvom jeg hadde visst bedre der og da, kunne jeg ikke hatt stoppet det. Rett og slett fordi jeg hadde gravd meg så pass langt ned i sykdommen allerede. Men for å unngå at andre også skal komme dit jeg var, ønsker jeg å skrive om det. Jeg ønsker at folk skal bli opplyst om alt som følger med, og om hvordan det starter, slik at en kan merke symptomene tidlig og stoppe det før det går helt ut av kontroll. Jeg vil heller kjenne litt ubehag og ta opp ting fra fortiden, enn at flere av dere der ute skal oppleve samme hellvete som meg. Det fortjener nemlig ingen!!

Jeg har lenge tenkt på å lage en video, eller skrive et innlegg om hele prosessen; hvordan jeg har hatt det, og tips til hvordan man kan stoppe det før det går for langt. Likevel er det tre ting som har holdt meg tilbake;
1. Jeg vil ikke at folk skal tro dette er for å få sympati og oppmerksomhet.
2. Jeg er redd dere skal føle ubehag.
3. Det ville kreve mye av meg for å gjøre noe slikt.

Men om dere nå skjønner at dette ikke har noe med oppmerksomhet å gjøre, og om dere tåler litt ubehag, skal jeg vurdere og psyke meg selv opp og gjøre dette; ikke for meg, men mest av alt for deres skyld. Anoreksi er noe dritt, og jeg ønsker å jobbe for at minst mulig skal oppleve dette!!

DEL GJERNE INNLEGGET; og igjen, ikke for oppmerksomheten sin skyld, men som ein advasel!

18th birthday party

• 09.04.2017, 13:45

Hei!

Som tidligere nevnt, feiret jeg i går 18 årsdagen min sammen med venninna mi, Åse. Det er i hovudsak forberedelser til denne kvelden som har fylt dagene mine denne helgen. Fredag kjørte jeg og Åse rett etter skolen og handlet inn alt vi trengte; mat, drikke, ballonger, glass, og pynt. Dette brukte vi faktisk nesten tre timer på. Deretter gikk turen hjem til Åse, der bursdagen skulle være, og begynte å pynte litt smått, og dekke på bord. Etter dette var dagen så og si over.

I går stod all matlaging på agendaen, og når vi skulle ha tapas til 16 personer sier det seg vel selv at det ble et par timers arbeid. Heldigvis var pynting så og si i boks, og vi fikk god tid til å sminke oss og stelle oss.

Da klokka nærmet seg åtte begynte gjestene og komme. Kvelden startet med god tapas, etterfulgt av drikke, kos og mye latter. Det var altså en veldig vellykka 18-års feiring, sammen med fantastiske mennesker♥

♥♥♥♥♥♥

Ønsker dere en fin søndag!!

F E R I E

• 08.04.2017, 10:58

Hei!

I dag våknet jeg helt av meg selv, uten en eneste alarm, kvart over 10. Det er så deilig å kunne sove lenge! I går var siste dag på skolen før påskefeire, noe som betyr at jeg kan sove så lenge jeg vil, ikke bare i helga, men hver eneste dag! Jeg kjenner på kroppen at dannet jeg og vet virkelig var på tide med en pause fra skole hverdagen nå, og at jeg trenger å slappe litt av for en stund.

Tross ferie, har jeg litt skolearbeid å gjøre, men det skal jeg overleve. Mest av alt skal jeg bruke tiden sammen med gode mennesker og finne på kjekke ting. I kveld blant annet, skal jeg og venninna mi, Åse, feire 18- årsadagen vår sammen. Litt på etterskudd, men er vel bedre sent enn aldri? På mandag reiser jeg og mamma til stavanger for å ligge på hotell, gå ut å spise god mat, handle litt og bare ha en koselig "mor-datter stund" sammen. Og selfølgelig blir det mange koselige kvelder med godis på bordet og påskekrim på TV. Alt i alt tror jeg denne ferien blir veldig bra! Ønsker alle en fin påskeferie♥

7 ting dere kanskje ikke vet om meg

• 06.04.2017, 18:49

Jeg blir fasinert av astrologi. Jeg har alltid hatt en spesiell interesse for alt fra stjerner, planeter, og horoskop å gjøre. Jeg elsker å gå ute på mørke kvelder, og se stjernene blinke ned til meg. Jeg vet ikke hva det er, men det gir meg en slags "indre ro". Også horoskop er jeg skikkelig opptatt av. Så og si hver eneste dag er jeg innom å leser horoskopet, og det verste er at det som oftes stemmer overens med hvordan dagene mine er. Det kan gjerne være at dette bare er ren fantasi fra forfatteren sin side, men at det stemmer såpass bra, og såpass ofte får meg til å tro det ligger en sannhet bak dette med stjernetegn.

Jeg kan sitte for meg selv å reflektere over alt fra a til å. La oss ta stjernene som eksempel. Når jeg går ute, kan jeg begynne å tenke og reflektere over alt fra hvordan stjernene virkelig ser ut, hvordan de ble til, og hvordan det har seg at de er plassert akkurat som de er. Slik kan jeg sitte med meg selv og diskutere om alt mulig. Jeg kan vel kort sagt si jeg er nyskjerrig, og ønsker å vite hvordan alt er helt i minste detalj.

Jeg har en form for klaustrofobi. Selve diagnosen "klaustrofobi" har jeg ikke. Likevel føler jeg ubehag å være inne i små, tette rom med mange folk. Jegg unngår for eksempel heis uten vindu, solarium liker jeg ikke, og jeg liker ikke særlig godt å sitte i fly heller.

Jeg liker å slappe av, men blir fort rastløs. Noen personer kan være sammen med mennesker flere dager i strekk uten å bli en smule lei. Jeg derimot blir veldig fort sliten, og trenger litt mer tid for meg selv. Ikke missforstå; jeg elsker å være sosial, men jeg trenger likevel litt "me-time" innimellom. Men å sitte inne hele dagen klarer jeg likevel ikke. Noe må jeg gjøre hver dag. Det kan være å gå en tur, trene, eller bare kjøre litt. Ut av huset må jeg hvertfall en gang i løpet av dagen.

Jeg er redd for å bli syk, og gir meg selv de verste "diagnosene". Får jeg blåmerker på kroppen, tenker jeg med en gang det er kreft. Får jeg vondt i magen, har jeg blindtarmbettennelse. Har jeg vondt i armen, har jeg hjerteinfarkt. You name it. Slik holder jeg på, hver gang jeg kjenner noe ikke er helt som det skal. Jeg tror særlig dette ble verre etter jeg begynte å bli friskere fra anoreksia. Det var da det plutselig gikk opp for eg hvor syk jeg var, og det satt nok en støkk i meg. Jeg er nå livredd for å gå gjennom noe så alvorlig igjen.
Jeg blir utrolig lei meg av urettferdighet. Jeg er som oftes en glad og optimistisk jente, men når det kommer til urettferdighet klarer jeg ikke annet enn å bli lei meg. Hva sort av urettferdighet dette gjelder, spiller for meg ingen rolle. Men at folk skal bli behandlet annerledes av andre av en eller annen grunn er for meg ikke akseptabelt. Jeg kjenner jeg blir lei meg av tanken.

Jeg er overtroisk. Jeg tror på alt fra spøkelser, en gud, og spådommer. En ting jeg hverfall er ganske sikker på er at det finnes noe mellom himmel og jord.

wednesday feed

• 05.04.2017, 09:16

Ønsker alle en super dag!

my favorite nailpolish

• 04.04.2017, 18:09

∼the perfect nudes∼

the shimmering one

the nude ones

the pink ones

Hei, kjære dere!

Nå sitter jeg i sofaen og prøver å få på plass siste del av pensumet til biologi prøve i morgen. Jeg kjenner motivasjonen blir dårligere og dårligere for hver time. Nå har den vert så dårlig at jeg har brukt sikkert en time og stelt neglene mine istedenfor, noe jeg egentlig aldri gjør. Jeg elsker neglelakk og synst det er såå fint! Det er bare det at jeg aldri tar meg tid til å lakke neglene, og at det alltid blir riper i lakken med en gang. Jeg har ikke særlig tolmodighet når det kommer til negler heller, haha. Tross at jeg ikke veldig ofte bruker neglelakk, ender jeg opp med å stadig kjøpe nye. Tenkte dermed å dele mine favoritter her på bloggen i dag! Det er stort sett desse jeg bruker de få gangene jeg tar meg tid å påføre.

Nå er jeg nødt og hoppe tilbake i bøkene, og lese en stund til før jeg tar meg en tur på treningssenteret for å få litt stress ut av kroppen, og forhåpentligvis bygge litt muskler, heh. Ønsker alle en finfin ettermiddag og kveld♥

Er dere glad i neglelakk? Har dere noen favoritter?

Min mars

• 02.04.2017, 23:02

Hei dere!

Nå er det faktisk alt blitt 2. april, og vi nærmer oss påske. Og etter påske er det ikke lenge til eksamen, og etter eksamen er det ikke lenge til sommerferie(!!). Herregud så fort tiden går. Jeg følte nettopp familien satt samlet rundt middagsbordet med mye god og fet julemat på bordet. At det faktisk er hele 4 måneder siden er jo helt sykt. Det gjør ikke meg noe at tiden går fort, fordi jeg elsker virkelig sommertid. Jeg føler at når vi har kommet så langt som til april, er det ikke lenge igjen til sommerferie og friii.

Mars har alt i alt vert en super måned for min del. Jeg har fått vert med mennesker jeg trives godt med, og har gjort ting jeg liker å gjøre. Jeg har tilogmed klart å nådd to av målene mine!! Men livet er ikke bare bra hele tiden, så selvfølgelig har jeg hatt ett par nedturer også. Desse negative tingene har jeg bestemt meg for å legge bak meg, og isteden fokusere på alt som har vert bra. Tenkte dermed å oppsummere mine høydepunkter i måneden som gikk med noen bilder. Enjoy♥

// Feiret bursdag sammen med Karoline // Hadde to koselige resturant besøk med fantastiske venninner!

//Var på en liten shoppingtur i Haugesund sammen med mamms // Fikk nye sko i posten♥♥ // Mye kos med vb hund

//Endelig litt sol og varme!! // Fikk ny header på bloggen.

//Hadde en koselig klassetur til Bergen der vi besøkte museum, gikk på kafè, shoppet og koste oss.

//Fyllte 18 år (!!!), fikk lappen, og hadde en super dag med gode venninner.

//Reiste til Bergen med to venninner, og fikk tatt min aller første tatovering!! Jeg er så utrolig fornøyd, og angrer ikke et sekund. Les om betydingen av tatoveringen her.

Hvordan har deres mars vert?♥

Gårsdagens 18års feiring

• 02.04.2017, 13:16

Hei!

Da er det søndag igjen gitt. Føler alltid helgene går så fort (dessverre), men det er vel kanskje bare et tegn på at jeg har det gøy? Særlig denne helga har sust forbi; fredagen min tilbrakte jeg for det meste i Bergen med to venninner og tok tatovering, og i går tilbrakte jeg kvelden min sammen med herlige jenter og feiret beste Luna som er 18 år i dag!!

Helt ærlig er jeg ikke en veldig "pary-person", men når jeg først kommer i gang blir det alltid like gøy, særlig sammen med så flotte mennesker! Bursdagen begynte klokken syv med tapas og godteri, og varte til langt ut på natt. Jeg er ikke vant med å være så lenge oppe, så klokken 2/3 kom jeg hjem, og slokna med en gang.

fineste 18-åringen♥

Dagen i dag er jeg derimot nødt til å bruke litt mer produktivt. Så nå har jeg funnet frem biologinotatene mine på hele 23 sider, og prøver å psyke meg opp til å begynne å lese. Jeg får prøve å motivere meg selv med at det bare er en uke igjen før påskeferie!!

Ønsker alle en finfin søndag!

Min første tatovering

• 01.04.2017, 11:17

"Aut viam inveniam aut faciam". Kanskje ikke så veldig lett for dere å forstå, i og med den står skrevet på latin. -Men det det betyr er rett og slett "Enten så finner jeg meg en veg å gå, eller så lager jeg meg en". Første gang jeg leste dette sitatet falt jeg helt pladask for det. Det vil alltid være en motivasjon, og minne meg på at vanskelige tider alltid vil gå forbi. Kanskje ikke vegen er lett å finne, men uansett vil man klare og lage vår egen veg, som leder dit man ønsker å komme. Dette gjelder forsåvidt ikke bare i vanskelige tider, men gjennom livet generelt. Det er en påminnelse om at livet ikke bare er dans på roser, og at hver og en vil oppleve å komme til en bomvei. Da handler det om å løfte hodet, ikke gi opp, og lete etter en ny veg å gå. Det vil alltid være en veg som leder oss tilbake til det gode livet.

Dette er et sitat jeg har gledet meg lenge til å få på kroppen min. Jeg er super fornøyd med både tatoveringen og plasseringen. Jeg har alltid synst det har vert fint med tatovering på ribbeina, særlig når man har en tekst som denne. Nå ser jeg frem til min neste tatovering, som jeg håper jeg får tatt om ikke alt for lenge, haha.

Hva synst dere?♥

Om meg

kristinee

Hei! Mitt navn er Kristine Lunde Flotve. Jeg er en 18 år gammel jente om kommer fra en øy utenfor Bergen. På bloggen min kan dere lese om hverdagen min, mote og skjønnhet. Håper dere vil følge meg videre!