Turen til Gdansk

• 01.07.2017, 13:55

Hei!

For to dager siden kom jeg hjem etter 3 fantastiske dager i Gdansk, sammen med gode venninner♥ Dette er første utlandsreise jeg har hatt uten at mamma eller pappa er med. På en måte var det litt deilig, fordi jeg følte meg litt voksen og ansvarlig med en gang! Men det skal sies at jeg var veldig nefvøs på forhånd, av to grunner. 1. Jeg er egentlig litt redd fir å fly, og hadde aldri før gjort det uten familien, 2. Jeg var redd for å få angst da jeg var bortreist. -Men med gode venninner som reise følge gikk både punkt 1 og punkt 2 helt fint, og turen ble rett og slett fantastisk!

Flyturen til Gdansk gikk problemfritt, og vi kom oss trygt frem til Hotellet vi skulle bo på. Jeg ble faktisk positivt overrasket over hotellet. For det første var det veeldig billig, for det andre var stilen utrolig kul, og frokosten var veldig god! Hva mer kan vi be om?

Første dag gikk for det meste i å bli kjent med byen. Vi gikk litt rundt i gamlebyen, spiste litt lunsj og fant noen senter der vi fikk shoppet litt. Kvelden avsluttet vi på en resturant som heter Buddha, og der spiste jeg noe av det beste jeg noen gang har spist! Maten der var såå god, og servitørene veldig hyggelige. Så om dere tenker dere til Gdansk, er denne resturanten virkelig til å anbefale!

Neste dag startet vi med en god hotellfrokost, før vi tok tog til Galeria Baltycka, som er et stort shoppingsenter med alt av butikker du kan tenke deg. Så denne dagen fikk jeg svidd av et par tusenlapper for å si det sånn, særlig på Sephora. -Men det skal sies at jeg er veldig fornøyd med hver eneste ting jeg har kjøpt meg, så de pengen var virkelig verdt det! På kvelden gikk vi skrubbsultne langs kaien for å finne oss et sted å spise. Jeg skal si dere at vi alle var veldig happy da vi fant en resturant, og maten endelig ble servert.
Processed with VSCO with hb1 preset

Planen var egentlig bare å bruke siste dag til avslapping, spa og velvære, men det ble verken avslapping eller spa på menyen likevel. Vi fant ut de solgte Too Faced like i nærheten, så dermed tok vi nok en gang toget til et nytt senter bare for det. Det gikk fort noen timer, og jeg fikk nok sikkert svidd av tusen kroner ekstra denne dagen også, heh. I sekstiden reiste vi tilbake til hotellet der vi fikk slappet av for en stund, før vi for siste gang tok turen til by'n. Denne gangen ver det middag og drinker som stod på menyen. Vi var ute til langt på kveld, og nøt siste dag av turen vår.

Tidlig torsdagsmorgen var det tid for hjemreise, og det var virkelig flaks for min del. Denne dagen våknet jeg med ekstreme ryggsmerter og følte meg egentlig bare dårlig. Da jeg ko hjem fikk jeg tatt turen til legen, der jeg fikk beskjed om at jeg hadde skadet ribbeina etter mye hosting, og at jeg hadde fått en bakteriell lungebetennelse. Så nå skal jeg prøve så godt jeg kan å ta det med ro før jeg reiser til syden med familien om litt over en uke. Jeg sitter hvertfall igjen med mange gode minner fra turen til Gdansk jeg kan se tilbake på♥