Mine beste tips for treningsmotivasjon

  • 07.07.2015, 09:00

Heihei!

Nå i desse sommertider kan det være veldig lett å komme ut av treningsrutiner, og miste treningsmotivasjonen. Jeg har noen puknkt jeg vil dele med dere, som jeg selv følger for å holde motivasjonen oppe og ikke havne på latsiden.

Sett deg mål
Dette gjør selve treningen mye kjekkere etter min mening. Dersom du har bestemt deg for noe og klarer å gjennomføre det, da får du en god feeling, det skal jeg love dere! Start gjerne med å sette deg små mål. Det er greit å ha drømmer om den perfekte rumpen eller om sixpack, men husk alltid at målet må være realistisk. Det må være noe du VET at du kan klare å gjennomføre. Ja, det kan gjerne være tungt, men ikke så tungt at du ikke kan klare det!

Nye treningsklær og treningsutstyr
Hva er vel bedre enn å ta seg en joggetur med nye, freshe treningsklær? Dette gjør absolutt at treningen føles vertfall litt lettere, og motiverende. Tror alle er enig med at å gå med samme treningsklær hveeer eneste gang du trener kan pushe motivasjonen litt ned. Derfor synst jeg det er viktig å piffe opp gardersoben med nye farger i blandt, slik at man ikke blir lei.

Oppdater musikklista
Musikk, det er jeg nesten avhenig av når jeg trener alene. Hvor skal jeg begynne? For det første gjør det at humøret mitt kommer helt på topp. Om jeg har en dårlig dag så kan jeg ta meg en joggetur, eller treningsøkt, høre på god musikk så går humøret fra 1 til 100, og det er ikke tull engang! Det er langt i fra bare humøret det hjelper for. Motivasjonen blir bedre, og jeg klarer å holde ut mye lenger. Når jeg hører musikk glemmer jeg nesten at jeg trener, og drømmer meg heller bort i musikkverden haha. -MEN jeg synst det er viktig å oppdatere listene, slik at man ikke blir lei.


Tren sammen
Jeg synst det er deilig å trene alene, men jeg synst det er kjekker å trene sammen med noen. Da kan man prate om alt fra A til Å, som fører til at man tenker på andre ting enn treningen, som igjen fører til at treningen føles lettere. Spør gjerne en som er på samme "nivå" som deg, som ikke bare prater men som også er der for å trene. Da kan dere pushe hverandre, samtidig som dere gir støtte og komplimang.

Tenk på følelsen du vil få etter treningen
De dagene der det virkelig ikke frister å ta på skoene å komme seg ut, kan det virkelig hjelpe å tenke på følelsen du kommer til å få etterpå. Tror ingen angrer etter en treningsøkt er gjennomført vertfll!

Få god nok søvn
En god natt med nok søvn vil føre til at du blir kvikkere og mer klar for å ta deg ut!

Tren slik du liker det best
Dette er nok kanskje det viktigeste. Du bør alltid gjøre det DU liker for å holde motivasjonen oppe. Man kan fort bli lei om man pusher seg til å gjøre noe man ikke liker å gjøre.

 

 

 

0 Kommentarer

Skriv en ny kommentar

Om meg

kristinee

Hei! Mitt navn er Kristine Lunde Flotve. Jeg er en 17 år gammel jente om kommer fra en øy utenfor Bergen. På bloggen min kan dere lese om hverdagen min, mote og skjønnhet. Håper dere vil følge meg videre!

SheIn -Your Online Fashion Wardrobe

Søk i bloggen

Kategorier

Arkiv

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits